tisdag 18 mars 2014

I vårens färger

Har sytt ett riktigt vårigt set med kläder till Ida och färgerna får mig verkligen att vänta på vår och sommar trots att vi nu har 5 cm med ny-snö på marken :)


Klänningen är sydd enligt ett mönster från boken Heilt Spesiell og Jubel och det jättefina blommiga tyget kommer från Znok design.

Till tightsen har jag konstruerat ett eget mönster och de fina ränderna som passar perfekt till blommorna är från Svenska Lilofant design men beställda via den finska återförsäljaren Pehmiä. Tygbiten jag hade kvar var inte så stor så för att den skulle räcka till så vade jag att ignorera trådriktningen och satte ränderna på höjden och tycker att det blev riktigt snyggt på tightsen.



Mönstret på den Di Leva inspirerade kappan kommer också från boken Heilt Spesiell og Jubel. Detta är verkligen en bok som jag tycker mer och mer om och som har massor av inspirerande och roliga mönster. Det stickade tyget köpte jag i höstas på handarbetsmässan i Tammerfors från Kimperis monter.

Livebilder:)




Välkommen vår!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar