torsdag 14 november 2013

Nytt ekorre-set med många detaljer till Isak

Detta set till Isak är något av det roligaste jag sytt på länge och är dessutom riktigt nöjd med slutresultatet. Gillar huvan, färgkombinationerna och de påsydda detaljerna.


Inspiration till tröjans förgkombinationer och detaljer kommer till viss del från fina bilder på pinterest.
Mönstrena är ur Ottobre 4/2013 modell 26 och 27. Ekorretyget, ränderna och dekorbandet är beställda från Lillestoff. Det mörkblåa collegetyget till byxorna har jag fått av en vänlig själ:)


Lapparna på armar och ben har jag strykit fast med hjälp av heat'n bond och sedan kört med raksöm längs kantern. Byxornas fickpåsarna har jag sytt av samma randiga tyg som lapparna. Fickornas öppningar har jag dekorerat med en bit trädstam. I midjan blev det ett rött knutband. Med byxornas detaljer vill jag att det skall bli tydligt att de hör i hop med tröjan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar