tisdag 16 juli 2013

Dripp dropp dripp dropp regnet faller sakta....

.....dunk dunk dunk dunk hjärtat slår. 

För min familj och mina vänner förstås, men också för att få lägga till något litet extra till de plagg jag syr. På den här klänningen med regnväderstema blev det ett band med små turkosa regndroppar:) Tycker detaljer som band, spetsar eller någon extra ficka gör att plaggen blir lite mera personliga och lite roligare.

Förra veckan hamstrade jag en del band och tillbehör på en tygaffär här i  Vasa som har slutförsäljning och säljer allt med 50% rabatt. Bandet med de små turkosa bollarna var ett av mina inköp och när jag sedan börja fundera på att sy något av regndroppstyget så konstaterade jag att bandet måste få komma med på något sätt. Det blev en klänning ur senaste Ottobre 4/13 Circuse Horse och bandet tycker jag passar perfekt som dekoration i sömmen mellan övredelen och kjoldelen. Alla tyger är från Lillestoff. Ändrade ärmarna på tröjan för att få med lite mera av det gula och grå randiga tyget som jag tyckte passade bra till tröjtyget.


Får väl hoppas att regnväderströjan skrämmer bort alla lågtryck och släpper fram solen och lite värme i ställe. Men jag måste ju erkänna att jag tycker om lite gråa dagar mellan varven för då kan jag med gott samvete sitta inne vid symaskinerna:) 

För tillfället är min syinspiration på topp nya idéer ploppar hela tiden upp i min skalle och det är så roligt att fundera ut nästa projekt. Byxor till barnen borde det bli men det är mycket roligare att sy tröjor och klänningar. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar