fredag 10 maj 2013

Rosa stretch-jeans

Har då sytt mitt första par Jeansbyxor och man kan nog konstatera att jag skulle ha kommit betydligt lättare undan om jag gjort ett besök till Lindex, Kappahl eller H&M.. men samtidigt fattar jag inte hur man kan sälja dylika byxor för 9,90...

Det har varit en del pillande med fickor, stickningar, bälteshällor mm och dessutom märkte jag att byxorna var alldeles för vida i linningen när jag nästan hade dom färdiga så jag blev tvungen att ta till sprättaren.

Är fortfarande inte helt nöjd med slutresultatet. Mönstret på byxorna är Lindy Hop ur Ottobre 1/13  och enligt tidningen så skulle modellen vara ganska åtsittande men jag tycker ändå att byxorna blev lite för lösa och detta trots att jag sydde in dem. Borde kanske ha tagit en storlek mindre. Baktill tycker jag också att linninge sitter onödigt högt uppe. I användning kommer bakfickorna en bra bit ner på benen. Men byxorna gillades i alla fal av Ida och passar dessutom perfekt ihop med muffins toppen jag sydde tidigare.

 
 
Tyget kommer från Royal-Tuote och dragkjedjan, som tyvärr inte är helt rätt nyans, är köpt på Halonen här i Vasa. Jeansknappar hade jag ganska många av i mitt lilla knappförråd.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar