fredag 1 mars 2013

Drömmen om en Onepice

För ett tag sedan fick Ida upp ögonen för Onepice overallerna och jag lovade sy en motsvarande till henne någon gång. Såg sedan detta fina cykel tyg hos Majapuu design och tänkte att det kunde passa bra till sköna overaller åt barnen. Beställde hem en bit av denna fina rosa färg samt en bit med blå botten och matchande gul trikå till fickor och huvfoder.

Då jag fick hem tygerna blev jag dock osäker på huruvida tyget skulle räcka till en modell med huva, men Ida var stenhård, det skulle absolut vara en halare med dragkedja som går ända upp hit (Ida visar med handen över huvudet) och då förstod också jag att det var finessen med att kunna gömma sig inne i huvan som var det viktigaste! Tur då att tyget räckte till och Ida var verkligen överlycklig idag då hon fick denna:)

Mönstret är från Ottobre 6/10 modell 13. Ersatte kragen med en huva som jag stal från modell 24 i Ottobre 4/11 och satte till resårer i bensluten och ärmsluten.





Tycker att det gula fodret i huvan samt det gula inläggen i fickorna blev riktigt lyckat och om man titta riktigt noga så kan man dessutom se att dekorsömmen runt fickorna är en rad med många små gula cyklar:) 


2 kommentarer:

  1. Jag tycker jätte mycket om de här cyklarna! Denna onepiece är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  2. Tack! Såg tidigare att du också hade sytt jätte snygga jopo huppare. Faktiskt första gången jag syr i ett stickat tyg och jag tycker verkligen om materialet och är riktigt nöjd med resultat:) blir garanterat flera plagg i stickat!

    SvaraRadera