torsdag 7 februari 2013

Traktorer och stjärnor

Veckorna går med väldig fart och i går var det åter onsdag och syjunta:) Tiden går som vanligt snabbt då man får göra det man tycker om, men lyckades få två plagg färdiga! En tröja i en härlig frotté med traktorer på till Isak och ett par tunna byxor med stjärnor till Ida. Så småningom börjar det vara ganska mycket hemsydda kläder i barnens skåp men ännu finns det nog plats för mer:)

Traktortyget kunde jag inte motstå när jag såg det på Royal-Tuotes facebooksida i slutet av Januari. Passligt också att jag just hade hittat en rabattkupong till Royal-tuote som gick ut den sista Januari. Kändes lite som ett tecken på att det var ok att göra en beställning :) Genast jag visade tyget för Isak så sade han brumm, brumm och tog med det till lekrummet, tror att det kan bli en favorittröja!
Tyget är finskt och designat av Be Timeless. Mönstret borde vara från Ottobre 1/10 Pinaatti.




Byxorna till Ida skall ännu få sällskap av en kortärmad T-shirt i matchande tyg, det är tänkt att bli en skön gymppadräkt som också kommer att passa bra på sommaren. Byxorna blev lite långa men tids nog kommer de att sitta perfekt:) Tyget är från Lillestoff och Mönstret är ur nyaste Ottobre 1/13 Chillax. Satte denna gång också en dekorsöm i bensluten och tycker verkligen att denna dekorsöm som jag tror heter flatlock är ett riktigt godtagbart alternativ till de sömmar man får med en riktig covermaskin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar